Orientation trip en Victoria University - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Orientation trip en Victoria University - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Orientation trip en Victoria University

Blijf op de hoogte en volg Tirza

28 Juli 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdagochtend al om 9 uur opgehaald voor het introduction weekend. Na een tijdje rijden aangekomen bij Bells Beach. Een erg beroemde surfplek in Australië. Aangezien ik tot nu toe alleen nog maar in de stad ben geweest keek ik er erg naar uit om wat van de natuur te zien! Op Bells Beach hebben we met zijn allen geluncht. Daarna weer verder gereden naar de accomodatie. We verblijven in een huisjespark in Lorne. Na het inchecken gelijk de zee in (sorry oma) om te gaan surfen. Het was onwijs koud en veel lastiger dan ik had gedacht! Het was wel onwijs gaaf en ik kan mooi zeggen dat ik in Australië heb gesurft! Na het surfen hadden we twee uurtjes vrij tot het eten. Na het eten nog even een drankje gedaan in de plaatselijke bar en daarna weer terug naar ons huisje.

Zaterdag al vroeg ontbeten om ons klaar te maken voor de wandeling in Otway national park. Een hele mooie wandeling gemaakt met een gids die ons veel vertelde over de omgeving en voor het eerst kangoeroes gezien! Na de lunch klaargemaakt voor een potje australian football. Ik heb nog nooit een sport gezien die zo bizar is als deze. Er zijn amper regels en het lijkt wel of alles mag. Volgende week gaan we naar het stadion om een echte wedstrijd te bekijken. Na de australian football nog wat rondgelopen in Lorne. 's Avonds pasta gegeten en nog wat gedronken met mijn kamergenootjes.

Zondag na het uitchecken de great ocean road op. 's Ochtends zat er een kangoeroe bij ons huisje! Daarna met de bus de great ocean road op en bij enkele hoogtepunten gestopt. We hebben zelfs koala's en walvissen gezien! Daarna gestopt bij de Twelve Apostles. Bizar om daar echt zelf te staan en echt onwijs mooi. Daarna gestopt bij Loch and Gorge en The London Bridge. Wat een prachtige kust! Ik zal wat foto's uploaden, zodat jullie kunnen zien hoe het er uitziet. Na dit topweekend weer terug naar huis en gelijk door naar de gratis bbq. 's Avonds nog een filmpje gekeken met mijn kamergenootjes en gelijk nog twee andere dagtripjes geboekt.

Maandag begon met een pancake breakfast van Unilodge. Daarna naar de campus om een aantal courses aan te passen. Ik kan blijkbaar niet alle courses volgen die ik wilde volgen. Heb samen met Holly voor eind oktober een weekendtrip naar Sydney geboekt. Heb er nu al zin in!

Dinsdag begonnen voor mij dan ook de eerste lessen. Wel even wennen dat alles in het Engels is. Maar tot nu toe kan ik alles gelukkig prima volgen. 's Avonds is mijn vierde en laatste kamergenootje dan ook ingetrokken. Best lekker om een zespersoons appartement te delen met zijn vieren!

Woensdag weer lessen op Victoria University gevolgd. Moest weer wat aanpassen aan mijn courses. Als het goed is ben ik nu helemaal ingeschreven voor group behaviour, world history, psychology en learner welfare and wellbeing. Ik hoop dat alles nu goed is en snel wordt doorgevoerd in het systeem, zodat ik volgende week dan echt kan beginnen. Woensdagavond weer naar de winter market in Melbourne gegaan. En verder weer een brandalarm gehad, wordt nu wel een soort van normaal. (Dit is al de zesde sinds ik hier ben aangekomen)

Donderdag de eerste lessen psychologie gevolgd. Moet voor volgende week al een essay schrijven. Dat wordt hard werken dus! Blijkbaar is er nog een Nederlands meisje hier. Al mijn lessen psychologie heb ik met haar, wat betekent dat ik elke donderdagochtend gewoon Nederlands kan praten! Het avondeten werd wederom verzorgd door Unilodge. Deze keer waren het Mexicaanse wraps. Best lekker dat ze soms het avondeten voor ons verzorgen, want dan hoef ik namelijk niet te koken! Na het eten nog wat gedronken met wat andere internationale studenten die ook in Unilodge wonen.

Dit was dan weer mijn blog voor deze week. Ik probeer er elke donderdag iets op te zetten. Onder het kopje foto's in het linkermenu zal ik ook wat foto's plaatsen!

  • 01 Augustus 2016 - 20:47

    John Brederode:

    Hoi Tirza,
    We hebben je verslag met verwondering gelezen,wat beleef jij onwijs gave avonturen en mooie fotos heb je gemaakt.
    Niet verkeerd dat er af en toe voor het eten wordt gezorgd.
    We kijken uit naar je volgende verslag

  • 03 Augustus 2016 - 22:43

    Carla:

    Dag Tirza het gaat goed zo te zien. Fijn hoor genieten !! Veel plezier. Leuk om je bericht te lezen. Groetjes Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6721

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: