1000 steps, great ocean road & koala conservation - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu 1000 steps, great ocean road & koala conservation - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

1000 steps, great ocean road & koala conservation

Blijf op de hoogte en volg Tirza

09 September 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdag samen met Holly, Megan en Anastasia de 1000 steps gelopen. Dit is een hike door Dandedong Ranges National Park. Eerst een uurtje met de trein naar het startpunt. Eigenlijk is de volledige hike een trap omhoog. Was best pittig en dan vooral bergopwaarts! Maar het was het zeker waard, eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht. 's Avonds met alle meiden bij elkaar gaan zitten om plannen voor de komende weekenden te maken. Alle weekenden tot begin november zitten nu helemaal vol met onder andere tripjes naar Tasmanië en Sydney.

Zaterdag zijn we naar de great ocean road gegaan. Onderweg een aantal keer gestopt om van het uitzicht te genieten en de nodige foto's te maken. Daarna doorgereden naar Otway National Park waar we de waterval hebben bekeken en koala's hebben gespot. In Apollo Bay gestopt voor een lunch en daarna onze weg vervolgd op de great ocean road. Gestopt bij The Twelve Apostles en Loch and Gorge. Loch and Gorge was de laatste stop voordat we weer terug naar Melbourne zouden gaan.

Zondag ging al 6.10 de wekker. Anastasia en ik vertrokken aar Southern Cross Station waar we zouden worden opgehaald met een busje. Vandaag gingen we namelijk meedoen met koala conservation day. Eerst door het nationale park gewandeld en wat planten waar de koala's niet goed tegen kunnen weggehaald. Daarna verder door het park gelopen om zelf ookde koala's te bekijken. En 's middags ook nog geholpen met het planten van nieuwe bomen. Zo is er over 10 jaar een nieuw bos voor de koala's. Een hele dag de koala's helpen dus!

Maandag weer een dagje op de uni. Heb na de lessen ook nog heel veel aan mijn onderzoek voor de haagse hogeschool gewerkt. Dinsdag was het mijn vrije dag en echt supermooi weer. We zijn overdag naar het park gegaan en 's avonds werd er door UniLodge een filmvondje georganiseerd.

Woensdag weer een dagje op de uni doorgebracht. Gisteren heb ik in de supermarkt goudse kaas gevonden, superlekker want nu kan ik eindelijk kaas eten die niet naar plastic smaakt! Verder heb ik samen met Anastasia een tripje naar Newcastle geboekt voor de mid semester break. Over 2 weken heb ik namelijk een weekje vakantie. Newcastle ligt boven Sydney en als het goed is is het daar beter weer dan in Melbourne. We gaan van 24 tot 29 september en we hopen dat het weer mooi genoeg is om lekker op 1 van de 9 stranden van Newcastle te kunnen liggen. We hebben via airbnb alvast een kamer geboekt in een huis vlakbij het strand.

Donderdag weer lessen op de uni gevolgd. Heb mijn verslag van psychologie teruggekregen en het is beoordeeld met een 8,5 uit 10! Superfijn want nu kan ik dit verslag gebruiken om verder te werken aan de volgende. Dit weekend komen 2 vriendinnen van Emily langs, dus we hebben een vol huis. Donderdagavond was er bij strike weer een aanbieding, voor 10 dollar bowlen, lasergamen en karaoke. En alle drankjes zijn dan ook maar 4 dollar. Was een gezellige avond!

Komend weekend hebben we ook weer veel leuke dingen gepland. Vrijdagavond gaan we een ghost walk dken ik de Old Melbourne Goal (een oude gevangenis). En zaterdag gaan we naar de royal botanic gardens en 's avonds de stad in.

• 14 September 2016 - 21:54

Oma Billy :

hallo tirza
    wij zijn net terug van de camping
    het is hier heel erg warm
    oma kan er niet zo goed tegen
    maar we klagen maar niet het is wel lekker
    wat zielig dat je alleen was toen je niet lekker was
    dan mis je je fam zeker wel
    maar is het wel fijn dat je met je moeder kan praten en haar kan zien
    wat goed van je dat je zulke goede cijfers haalt
    opa en oma zijn trots op je
    en wat hebt je weer veel mooie dingen gezin ga je nog veel mooie dingen doenat een mooie fotos

• 15 September 2016 - 13:07

Oma Billy:

hallo tirza
    je ziet zeker wel dat er iets niet goed ging
    het streepje stond ineens verkeerd
    hoe dat kwam weet ik niet maar kreeg het niet meer goed
    vandaar nu noch een berichtje
    we vonden je fotos mooi
    nou tirza nog heel veel plezier
    en geniet lekker van alles
    we missen je wel hoor
    nou lieve schat een dikke knuffel
    van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx