Exploring Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Exploring Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Exploring Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Tirza

15 September 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdagavond met zijn allen naar the old Melbourne goal gegaan. Dit is een oude gevangenis in het centrum van Melbourne. We zouden een ghost tour voor 16+ gaan lopen. Hoewel we hadden verwacht dat het best eng zou zijn viel het eigenlijk heel erg mee!

Zaterdag een heel toeristisch dagje in Melbourne gehad. Eerst naar cooks' cottage gegaan. Dit is het huis waar James Cook is opgegroeid. Hij heeft Australië ontdekt. Later hebben ze het hele huis van Engeland naar Melbourne verplaatst. Superleuk om te zien en bizar om te bedenken dat dit eerst in Engeland stond. Na cooks' cottage naar the shrine of remembrance. Dit is een groot gedenkteken in het centrum van Melbourne. Met bovenop een uitzichtspunt en ondergronds een museum. Hierna zijn we ook nog naar the royal botanic gardens gegaan. Supermooi en terwijl je door dit park loopt voelt het totaal niet alsof je nog in de stad bent. We gaan zeker nog een keer terug als het mooier weer is. 's Avonds zijn we in de stad sushi gaan eten en daarna nog naar een bar in Melbourne gegaan.

Zondag naar de bibliotheek gegaan om aan al mijn essays te werken. Daarna heb ik me samen Megan verdiept in een weekendtripje voor 15 en 16 oktober. We willen die zaterdag een cruise gaan maken waarbij we ook met dolfijnen kunnen zwemmen. En dan 's avonds ergens verblijven en zondag doorrijden naar Wilsons promontory national park. We gaan ook samen met Holly en Sarah. Heb er nu al heel veel zin in! 's Avonds was er weer de bbq in UniLodge. Daarna met al mijn kamergenootjes een filmavondje gehouden.

Maandag weer een dagje op de uni doorgebracht. Eerst lessen gevolgd en daarna weer naar de bibliotheek gegaan om aan al mijn essays te werken. Maandagavond werd er door UniLodge een homemade Italian dinner georganiseerd. Het voorgerecht was bruscetta, het hoofdgerecht pasta en het nagerecht tiramisu. Het was superlekker en dit betekende dat ik niet hoefde te koken!

Dinsdag samen met Megan, Holly, Anastasia en Wiebke gaan brunchen in de stad en daarna gelijk de wekelijkse boodschappen gedaan. Het weer was vandaag echt vreselijk en jammer genoeg blijft het waarschijnlijk de komende week zo.
Woensdag ging mijn eerste les niet door en kon ik dus lekker uitslapen. 's Middags wel weer lessen op de uni gevolgd. 's Avonds werd er in Melbourne Central een grote uitverkoop georganiseerd. Ik ben hier samen met Holly, Anastasia en Hannah naartoe gegaan. Was heel erg gezellig en ik heb een paar nieuwe zomershirtjes gekocht voor als het straks eindelijk echt mooi weer gaat worden.
Donderdag weer lessen gevolgd en daarna met Holly en Hannah naar hrt cag café in Melbourne gegaan. Was echt superleuk! Daarna nog wat rondgelopen op Melbourne Central en daar ook wat gegeten.

Komend weekend staat er onder andere een dagtripje naar The Grampians op het programma, heb er zin in!

• 15 September 2016 - 14:47

Marjon Hoogesteger:

Klinkt weer superleuk allemaal. Jij bent straks een wandelende Aussie-Wiki!

• 15 September 2016 - 20:22

Papa En Mama:

Papa en mama zijn super trots op je. Dikke kus XXX

• 16 September 2016 - 18:52

Ron De Bruijn:

Hoi Tirza,

Leuk je verslagen en uitstapjes, veel plezier en een gezellig weekend.

Heb je de Aussies al leren handballen ?

Groetjes Ron.

• 16 September 2016 - 19:37

Oma Billy:

hallo tirza
    wat heb je weer veel gezien en meegemaakt
    en wat leuk dat je met de dolfijnen gaat zwemmen
    nou lieverd oma gaat stoppen
    een dikke kus van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    nu gaat joran wat schrijven

hoi tirza hoe is het in Australie
    echt gaaf dat je met dolfijnen gaat zwemmen
    is het een beetje warm
    ik hoop dat je snel terug komt want ik mis je wel hoor
    nou nog heel veel plezier groet joran