Sydney & examens - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Sydney & examens - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Sydney & examens

Blijf op de hoogte en volg Tirza

03 November 2016 | Australië, Sydney

Vrijdagochtend vroeg aangekomen in Sydney. De trip wordt georganiseerd door extreme adventures. We verblijven in West End backpackers hostel. Rond 10 uur uit het hostel vertrokken om de stad te verkennen. Eerst naar Hyde Park War Memorial gegaan, was erg indrukwekkend. De tweede stop was hyde park archibald fountain en daarna St Mary's Cathedral. Daarna via the royal botanic gardens naar The Opera House gelopen. Supergaaf om dit in het echt te zien! Holly en ik hebben voor morgenavond kaartjes gekocht voor een silent opera die door the opera house wordt georganiseerd. Na het bezoek aan The Opera House naar the rocks gelopen en daar geluncht. Daarna weer met de hele groep verzameld om naar de Harbour Bridge Pylon Lookout te gaan. Eenmaal bij het uitkijkpunt aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over Sydney en de haven, inclusief the opera house. Nadat we een tijdje van het uitzicht hadden genoten ben ik samen met Holly naar Darling Harbour gelopen. Daar op een terrasje een cocktail gedronken en daarna nog wat door het centrum gelopen. Daarna naar het hostel gegaan om ons klaar te maken voor de Halloween Cruise. Holly en ik waren verkleed als toeristen, hier hoefden we dus niet heel veel voor te doen! We hebben met de boot 3,5 uur rond gevaren door de haven. Heel mooi om de haven en de stad te zien in het donker. Vooral the opera house was erg indrukwekkend. Na de cruise weer terug naar het hostel gegaan. Ik moet zeggen dat Sydney echt een geweldige stad is. Enige minpuntje is dat mijn camera leeg is en ik nu geen foto's meer kan maken. Ik hoop dus dat ik nog een keer terug kan komen voordat ik Australië verlaat. En dan wil ik ook heel graag in een ander hostel met andere kamergenootjes verblijven. Aangezien 2 van mijn kamergenootjes gisteren zo dronken waren dat er 1 in bed heeft geplast en de ander alles heeft ondergekotst. Gelukkig is Sydney een prachtige stad en is het maar voor twee nachtjes!

Zaterdag werd er een dagtripje naar The Blue Mountains georganiseerd. Eerst gingen we naar Wentworth Falls en daarna naar de beroemde Three Sisters. Het was jammer genoeg erg bewolkt en het was dus lastig om ze te zien. Maar het deel dat we konden zien was echt heel mooi. Onze derde en laatste stop was Goverts Leap. Toen we hier aankwamen brak het gelukkig een beetje open. Nu hadden we een goed uitzicht, het deed me een beetje aan The Grampians denken. Na deze laatste stop weer terug naar Sydney gegaan en hier met zijn allen gegeten. Daarna samen met Holly terug naar het hostel gegaan om ons klaar te maken voor ons bezoek aan the opera house. De opera ging over de bouw van the opera house zelf. De bouw duurde wel 14 jaar en heeft 102 miljoen gekost. Heel gaaf om deze opera te zien met the opera house zelf als decor. Het speelde zich namelijk buiten af en het was een silent opera. Iedereen in het publiek had dus een koptelefoon op en en alles werd hierdoor versterkt in plaats van via boxen. Een hele bijzondere en toffe ervaring. Na the opera house weer terug naar het hostel gegaan. Is alweer het laatste nachtje hier, moet eerlijk zeggen dat ik het hostel niet ga missen!

Zondagochtend uitgecheckt uit het hostel en daarna door de bus naar de haven gebracht. Daar met de ferry overgestoken om Manly Beach te verkennen. Vanaf Manly Beach naar Shelly Beach gelopen en daar even op het strand gelegen. Daarna weer teruggelopen en nog wat rondgelopen in Manly. Rond 2 uur weer met de ferry terug naar de haven gegaan. Toen we bij the opera house aankwamem zelfs dolfijnen gezien. Daarna met de bus naar Bronte Beach gereden. Toen we aankwamen een walvis gespot! Vanaf Bronte Beach naar Bondi Beach gelopen. Hoewel het niet echt mooi weer was was het wel heel gaaf om dit in het echt te zien. Bondi Beach was onze laatste stop dit weekend. Na hier een tijdje te hebben doorgebracht aan de lange busrit terug naar Melbourne begonnen. Ik vond Sydney echt helemaal geweldig en ben van plan om zeker nog een keer terug te komen.

Maandagochtend vroeg weer in Melbourne aangekomen. Mijn spullen thuis gedropt en daarna gelijk door naar mijn examen. Vandaag had ik namelijk mijn examen voor psychologie. Heb er best een goed gevoel over, maar het duurt jammer genoeg nog een tijdje totdat ik mijn cijfers weet. Dit is ook alweer mijn laatste week in Melbourne. Volgende week vertrek ik al naar de oostkust om vervolgens zes weken te gaan reizen. Deze week nog even hard studeren voor mijn andere examen en al mijn verslagen voor de Haagse Hogeschool afronden. En dan zit mijn studie in Melbourne er alweer op.

Dinsdag en woensdag heel veel geleerd en verder al mijn tickets voor de trein geboekt. Donderdag mijn laatste examen gemaakt. Ook hier heb ik gelukkig een goed gevoel over. Donderdagmiddag samen met Emily naar het strand in Williamstown gegaan. En daar de middag op het strand doorgebracht.

  • 04 November 2016 - 20:09

    Oma Billy:

    hallo tirza
    net je verslag gelezen
    wat heb je weer veel gezien en meegemaakt
    ik denk dat het wel heel vermoeiend is
    maar het is wel fijn dat je zoveel ziet
    het lijkt wel een grote vacantie
    en het is nog niet voor bij
    de echte vacantie moet nog beginnen
    nou tirza doe je heel voorzichtig
    en kijk goed uit en let goed op je spullen
    nou lieve schat een dikke kus
    van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 6724

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: