The Grampians & Victoria University - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu The Grampians & Victoria University - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

The Grampians & Victoria University

Blijf op de hoogte en volg Tirza

22 September 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdag overdag niet zoveel gedaan. 's Avonds naar highpoint gegaan en daar wat gegeten. Daarna naar de bioscoop gegaan om de nieuwe Bridget Jones film te zien. Was echt een superleuke film! We waren stiekem een beetje bang dat de film niet zo goed zo zijn als de andere, maar dat was gelukkig helemaal niet zo!
Zaterdag heel veel aan al mijn essays gewerkt. Komende week moet ik namelijk heel veel inleveren. Gelukkig daarna wel lekker een weekje vakantie.

Zondag stond er een bezoekje aan The Grampians op de planning. Dit is een nationaal park 3 uur bij Melbourne vandaan. De eerste stop was een groot meer. Het meer lag midden in de bergen en het uitzicht was echt prachtig. Na het meer doorgereden naar een veld vol met wilde kangaroos. We konden zo dichtbij komen, we konden ze zelfs aanraken en naast ze zitten! Dit was echt zo ontzettend gaaf. Hierna reden we door naar The McKenzie Falls. Dit zijn beroemde watervallen midden in het nationale park. Wederom een prachtig uitzicht en echt middenin de natuur. De volgende twee stops waren uitzichtspunten hoog in de bergen. Vanuit de bergen konden we ook het meer zien waar we eerder waren geweest. Na deze laatste twee stops begonnen we weer aan de 3 uur durende terugreis naar Melbourne. Het was echt een geweldige dag en de busreis heen en terug was het helemaal waard.

Maandag weer een dagje op de uni doorgebracht. Maandagochtend is Holly haar vader in Melbourne aangekomen. Hij blijft anderhalve week en gaat dan weer naar huis. Maandagavond samen met Megan, Holly en haar vader uit eten gegaan. Volgende week komen Megan's ouders ook op bezoek. Superleuk om iedereen zijn ouders te leren kennen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook best een beetje jaloers ben dat hun ouders langskomen!

Dinsdag was het supermooi weer! Het is de afgelopen tijd echt heel slecht geweest, maar als het goed is gaat het nu beter worden. Ik kan niet wachten tot het zomer is.
Woensdag weer een dagje uni. 's Middags moest ik een presentatie van 25 minuten geven. Ik was eigenlijk helemaal niet zo zenuwachtig en het ging volgens mij best goed. Over een paar weken krijg ik mijn cijfer, ben benieuwd!

Donderdag was de laatste lesdag voor de vakantie. Ik heb mijn essays voor psychologie en geschiedenis ingeleverd. Nu is het dus echt vakantie. Ik heb nog even een laatste was gedraaid, zodat ik morgen alles in kan pakken. Want zaterdagochtend vertrek ik al vroeg naar Newcastle. Daar blijf ik tot donderdag om lekker van de zon te genieten. Newcastle ligt boven Sydney en heeft dus veel mooier weer dan Melbourne. Heb er superveel zin in!


  • 26 September 2016 - 19:57

    Oma Billy:

    hallo tirza
    wat een mooie fotos
    vooral die met die kangaroes
    heel erg mooi
    wat lekker dat je nu vacantie kan gaan vieren
    wij hopen dat je het heel erg naar je zin zal hebben
    en veel mooie dingen zal zien
    maar dat zal wel lukken denk ik
    hopelijk krijg je mooie cijfers dat zal wel erg fijn zijn
    nou lieve schat nog heel veel plezier
    een hele dikke kus van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6723

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: