Brisbane, Noosa & Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa & Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa & Rainbow Beach

Blijf op de hoogte en volg Tirza

01 December 2016 | Australië, Rainbow Beach

Vrijdag de botanic gardens van Brisbane bezocht. Daar wat rondgelopen en daarna nog een tijdje in de south bank parklands rondgelopen. Verder een hele rustige dag gehad en vooral door de stad gelopen.
Zaterdag was het tijd voor een bezoekje aan Australia Zoo. Deze dierentuin is ooit opgericht door de ouders van Steve Irwin. Aangezien Steve Irwin ook wel the crocodile hunter werd genoemd waren krokodillen een belangrijk onderdeel van het park. Ik heb eerst zelf door het park gelopen en heb daarna nog 4 shows bezocht. De grootste en meest spectaculaire show was toch wel die met de zoutwaterkrokodillen. Daarna nog naar de shows met de koala's, de vogels en de otters gaan kijken. Nog wat door het park gelopen en het gedeelte met de kangaroos en de slangen bezocht. Ook een 5 meter lange python bezocht. Enorm indrukwekkend om te zien. Rond 5 uur weer terug naar Brisbane gegaan.
Zondag uitgecheckt. Rond 2 uur zou de bus vertrekken naar Noosa. Eerst nog even wat door Brisbane gelopen. Op een van de vele pleintjes speelde een orkest. Hier ben ik even naar gaan kijken en daarna was het alweer tijd om verder naar Noosa te reizen. Eenmaal in Noosa al snel een Engelse ontmoet waar ik nog even mee door Noosa heb gelopen. 's Avonds was er een welkomstborrel in het hostel. Hier nog een tijdje met een Canadese gepraat. Echt supergaaf om zoveel mensen van over de hele wereld te ontmoeten. Op mijn kamer slapen nog twee andere meiden uit Nederland en een woont zelfs in Delft. Heel raar om mensen tegen te komen die zo dichtbij wonen.
Maandag met de Nederlandse meiden uit mijn kamer naar het strand gegaan en een lekker stranddagje gehouden. 's Middags voor de komende dagen boodschappen gedaan. Er zitten dus echt nog heel veel andere Nederlanders in dit hostel. Na het eten nog met gezellig even met een paar andere Nederlanse meiden op het terras gezeten. Best leuk om weer eens Nederlands te kunnen praten!
Dinsdag naar Noosa national park gegaan en daar the coastal track gelopen. Een heel mooi wandelpad dat langs de kust loopt en en langs allerlei verschillende stranden gaat. Na de wandeling van ongeveer 2 uur nog even een paar uurtjes op het strand gelegen en wat door Noosa gelopen. Dit was alweer de laatste dag in Noosa.
Woensdag na het ontbijt uitgecheckt. Nog wat over de boulevard gelopen en daarna op de veranda gewacht op de bus naar Rainbow Beach. Om half 7 aangekomen in het hostel. Ik blijf hier twee nachten en ga dit weekend mee met een groepsreis naar Fraser Island. Al snel meerdere mensen leren kennen die dezelfde reis gaan doen. In hostels leer je altijd wel weer snel nieuwe mensen kennen en 's avonds dan ook nog even wat gaan drinken met mensen uit Duitsland, Peru, Canada en zelfs iemand uit de Lier! Was echt supergezellig. Veel hiervan gaan dit weekend ook naar Fraser Island.
Donderdag naar Carlo Sandblow gegaan. Enorme duinen een stukje lopen van het hostel. Daar een tijdje van het uitzicht genoten en nog even naar het strand gegaan om even af te koelen in de zee. 's Middags een safety briefing gehad voor komend weekend. Heb mijn groep ontmoet en zit in de auto met een Canadese, 2 Engelsen, 1 Amerikaan, een Duitse en 2 meiden uit Zwitserland. Tot nu toe een hele leuke groep. Dit weekend dus naar Fraser. Heb er superveel zin in!

• 01 December 2016 - 22:06

Ron:

Hoi Tirza,

Veel plezier van het weekend en geniet van de laatste weken aan de andere kant van de wereld.

Groetjes Ron.

• 02 December 2016 - 13:23

Oma Billy:

hallo tirza
    wat een mooie dingen hebt je weer gezien
    en wat ga je nog veel leuke dingen doen
    net als camperen heel erg leuk
    als je maar geen enge spinnen tegen komt
    nou iets anders de cavia wilde twee dagen niet eten
    toen ik gisteren van robin kwam
    lag hij dood in zijn kooi wat zielig he
    vanmorgen heb ik hem in de tuin begraven
    nou tirza heel veel plezier
    en doe voorzichtig
    dikke kus opa en oma