Fraser Island & Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Fraser Island & Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Fraser Island & Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Tirza

08 December 2016 | Australië, Hervey Bay

Vrijdagochtend na het ontbijt met mijn groep de auto ingepakt. Daarna vertrokken naar Fraser Island. De komende dagen zitten we steeds met dezelfde 8 mensen in een auto. Ik mag helaas niet rijden, want daar moest je op deze tour 21 voor zijn. Tot nu toe heb ik echt een hele leuke groep. Dit weekend zou ik een groepsreis naar Fraser Island gaan doen. Fraser Island is een groot zandeiland en we rijden dus zelf in jeeps rond en gaan 's avonds kamperen. We moesten wel eerst naar de ferry rijden om op Fraser Island te komen. Toen we op de ferry stonden te wachten zagen we enorme rookwolken van het eiland afkomen. De gids deed er echter heel luchtig over en zei dat we daar niet zouden komen. Wij vonden het toch best eng en kwamen uiteindelijk ook echt superdichtbij het vuur. Gelukkig is alles uiteindelijk goedgekomen. Later nog wel een stuk van het bos gezien dat al was afgebrand, maar een echt grote brand was het niet. Eenmaal op het eiland aangekomen eerst gaan lunchen. We rijden met ongeveer 30 man rond in 4 verschillende auto's. Na de lunch naar Lake Birrabeen gereden. Daar een duik in het meer genomen om even af te koelen. Dat is hier wel nodig, want het is hier de hele tijd rond de 30 graden en voelt vaak nog veel warmer. Na Lake Birrabeen doorgereden naar Lake McKenzie. Dit meer heeft echt het helderste water dat ik ooit heb gezien. Toen we terug naar de auto liepen hebben we een dingo gezien. Dit zijn wilde honden die alleen op Fraser Island rondlopen. Dit was dan ook de eerste keer dat ik een wilde dingo zag. Na het bezoek aan Lake McKenzie naar het kamp gereden. In het kamp slapen ook mensen die een dag eerder en later als ik deze tour zijn gaan doen en in totaal slapen we hier met meer dan 200 mensen. Ik deel een tent met een Canadese die ik eerder al in Rainbow Beach had leren kennen. Toen iedereen een tent had gevonden was het tijd voor het avondeten. Er was eten voor ons klaargezet, maar we moesten wel zelf koken met de groep waarmee we een auto deelden. Wij hadden geluk, want wij hadden een kok in de groep. Heel handig, want hij vond het leuk om voor ons te koken en kon het ook nog eens goed. Na het avondeten nog een tijdje gezellig met de hele groep met wat drankjes en marshmallows bij het kampvuur gezeten.

Zaterdag werd iedereen al ontzettend vroeg wakker, want het was bloedheet in de tenten. Met mijn groep ontbeten en ons daarna klaargemaakt voor vertrek. Naar Eli Creek gereden en daar de hele ochtend gebleven. Heel mooi beekje waar we heerlijk konden zwemmen en zonnen. Als je wat verder stroomopwaarts liep kon je het water zelfs drinken. Na hier de hele ochtend te hebben doorgebracht terug naar het kamp gereden voor de lunch. Na de lunch naar Indian Head gereden. Eenmaal op de top hadden we een prachtig uitzicht over het eiland, het strand en de oceaan. Zelfs nog wat kleine haaitjes en schildpadden voorbij zien komen. Hierna doorgereden naar The Champagne Pouls om nog even te zwemmen. Na deze laatste stop weer terug naar het kamp gegaan. Na het avondeten was er een hele bijzondere dansvoorstellling van de aboriginals die dichtbij ons kamp wonen. Fraser Island is hun land en er woont nog steeds een aboriginal familie vlakbij ons kamp. Af en toe komen ze naar het kamp om te dansen en daarmee wat van hun cultuur te delen. Heel bijzonder om hun dans te zien. Na de dans de rest van de avond weer bij het kampvuur doorgebracht.

Zondag was alweer de laatste dag op Fraser Island. Na het ontbijt alles ingepakt en naar het begin van een wandeling gereden. Na een wandeling van ongeveer 45 minuten aangekomen bij Lake Wabby. Hier gezwommen en daarna weer teruggelopen. Toen we naar een plek voor de lunch reden nog langs het beroemde scheepswrak op het strand gereden. Dit enorme schip is hier ooit aangespoeld en ligt er nu nog steeds. Tijdens de lunch nog wel een enorme spin gezien. Ik was erg blij dat we die tijdens het kamperen niet tegen waren gekomen. En hoewel ze ons hadden gewaarschuwd voor slangen hebben we die gelukkig helemaal niet gezien. Na de lunch naar de ferry gereden. Terwijl we op de ferry aan het wachten waren zelfs nog dolfijnen gezien. Weer naar het vaste land gebracht en terug naar het hostel in Rainbow Beach gereden. Fraser Island was echt ontzettend mooi en ik heb echt een topweekend gehad. 's Avonds met twee Engelse meiden in Rainbow Beach wat gaan eten. Ik zou nog een nacht in Rainbow Beach blijven en dan verder naar Hervey Bay reizen.

Maandag mijn spullen ingepakt en uitgecheckt. Naar het strand gelopen en een paar uurtjes op het strand gelegen. In een restaurantje in Rainbow Beach wat gaan eten en daarna de bus naar Hervey Bay gepakt. Om 9 uur in het hostel aangekomen. Toen ik aankwam sliep iedereen in mijn kamer al. Ik kwam er al snel achter dat ik de kamer deelde met drie oma's. Dat is toch wel weer heel wat anders.

Dinsdag bij de bakker ontbijt gehaald en voor de komende dagen boodschappen gedaan. Er loopt hier langs de kust een heel lang pad. Hier ben ik langs gaan wandelen. Na 5 kilometer was ik nog niet eens op de helft en had ik wel weer genoeg gewandeld, want ik moest ook nog terug. Ik besloot dan ook om de volgende dag een fiets te huren en dan de hele route te gaan fietsen.

Woensdag ging ik dus met een gehuurde fiets op pad. Mijn dag begon al vroeg, want het nadeel aan het delen van een kamer met oma's is dat ze ontzettend vroeg opstaan. Om 6 uur was ik ook al klaarwakker en begon mijn dag. De route was echt heel mooi en ging de hele kust langs. Na de heel route te hebben gedaan 's middags nog een paar uurtjes op het strand gelegen. En na het avondeten met nog wat andere meiden uit het hostel Dirty Dancing gekeken.

Donderdag lekker de hele dag op het strand gelegen. Dit wordt alweer mijn laatste nacht in Hervey Bay. Morgen reis ik verder naar Airlie Beach en maandag ga ik dan met een boot mee naar The Whitsundays.

  • 08 December 2016 - 15:31

    Oma Billy :

    Schrijf hier jouw reactie

  • 08 December 2016 - 15:42

    Oma Billy :

    hallo tirza
    bedankt voor je mooie kaart heel erg lief
    hij was mooi op tijd we hadden hem dinsdag al
    wat een mooie dingen hebt je weer gezien
    het gaat nu wel opschieten
    we kijken er naar uit om je weer te zien
    nou lieve schat een dikke kus van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 December 2016 - 14:15

    Oma Billy :

    hallo tirza
    vanmorgen kwam de post aan de duur met een mooie doos
    met heerlijke bonbons van jou dat is wel heel erg lief en lekker
    oma gaat er heerlijk van smullen
    bedankt lieve schat en tot kerstmis
    een hele dikke kus van oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6719

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: