Sydney & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Sydney & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Sydney & Cairns

Blijf op de hoogte en volg Tirza

23 December 2016 | Australië, Cairns

Vrijdagochtend dus in Brisbane aangekomen. Om 1 uur vertrok mijn bus naar Sydney. Zaterdagochtend kwam ik al vroeg in Sydney aan. Naar mijn hostel gegaan om in te checken en daarna gelijk naar de haven gelopen om the opera house en the harbour bridge te kijken. Het was pas 8 uur en er waren dus amper toeristen. Door de botanische tuinen gelopen en daarna the harbour bridge op gelopen om over de hele haven te kunnen kijken. Nog een tijdje over een klein marktje gelopen en daarna met de ferry naar Manly Beach gegaan. De hele middag bij het strand gezeten en daarna terug naar mijn hostel gelopen. Het hostel zelf is een opgeknapte treincoupé. Een heel bijzonder hostel dus.

Zondagochtend besloot ik naar Bondi Beach te lopen. Het was iets van 7,5 kilometer lopen, maar het was het zeker waard. Een tijdje op het strand gezeten en daarna weer terug naar het centrum gelopen. Wat kerstcadeautjes gekocht. Iedereen was dit weekend in het centrum om kerstcadeautjes te kopen en het was dus ontzettend druk in alle winkels. Nadat alle kerstcadeautjes binnen waren richting Darling Harbour gelopen. Hier de rest van de middag gezeten en 's avonds richting the opera house en the harbour bridge gelopen, zodat ik de opera house ook verlicht kon zien.

Maandag ging ik een dagtripje naar the blue mountains maken. Met nog ongeveer 20 andere mensen en 1 tourguide. De eerste stop waren the Wentworth Falls. Bij het uitkijkpunt was het echter erg bewolkt en zagen we dus niet echt veel. Na het uitkijkpunt naar beneden gelopen, zodat we de waterval ook van onder konden bekijken. Best een pittige wandeling, maar uiteindelijk wel een prachtig uitzicht. Na deze eerste stop klaarde het weer helemaal op en hadden we een prachtig uitzicht over het hele gebied. Naar een klein dorpje gereden voor de lunch en daarna geprobeerd de didgeridoo te bespelen. Dit was echter ontzettend lastig en ik was na 10 seconden al buiten adem. Hierna de three sisters gaan bekijken. Na het bekijken van de three sisters naar een andere waterval gereden. Wederom best een pittige wandeling maar vanaf daar konden we wel de hele waterval bekijken. Na deze waterval was het tijd voor de laatste stop van vandaag: Lincoln's Rock. Echt een heel spectaculair uitzichtspunt over the blue mountains. De blauwige mist waar het gebied de naam aan dankt was vanaf hier ook goed te zien. Na deze laatste stop was het tijd om weer terug naar Sydney te rijden. Eenmaal in Sydney aangekomen zat er ook nog een gratis drankje bij de tour inbegrepen. Met zijn allen dus naar de bar gegaan voor een drankje en daarna terug naar mijn hostel gelopen. The Blue Mountains waren echt prachtig en ik heb een superleuke dag gehad.

Dinsdag was alweer de laatste dag in Sydney. Na mijn ontbijt rustig aan gedaan en daarna alles ingepakt. Uitgecheckt en daarna nog wat door de stad gelopen. In de haven nog even van de zon genoten en nog een laatste keer naar The Opera House gekeken. Terug naar mijn hostel gelopen om mijn backpack te halen en naar de bushalte gelopen. Om 18.45 vertrok mijn bus naar Brisbane. Moet helemaal naar Cairns reizen, want aanstaande zaterdag heb ik vanuit Cairns een vlucht naar Amsterdam.

Woensdag om half 12 in Brisbane aangekomen en een tijdje door het centrum gelopen. Terug naar het station gelopen voor mijn trein naar Cairns.
Donderdagmiddag eindelijk in Cairns aangekomen. 's Avonds op de boulevard rondgelopen en nog even naar de avondmarkt gelopen.
Vrijdag was alweer mijn laatste dag in Australië. Mijn shuttle naar het vliegveld geboekt en online ingecheckt. Vandaag naar the lagoon gegaan en de rest van de dag nog even van de warmte genoten. Terug naar mijn hostel gelopen om alles in te pakken, zodat ik zaterdagochtend gelijk naar het vliegveld kan.  Ben ontzettend blij dat ik dit grote avontuur ben aangegaan en kan niet geloven dat het alweer voorbij is. Heel raar idee dat ik morgen naar huis ga. Vind het jammer dat ik Australië nu ga verlaten, maar heb er ook heel erg veel zin in om iedereen weer te zien. Morgenochtend vlieg in naar Singapore en daarna vlieg ik vanaf Singapore naar Amsterdam. Zondagochtend kom ik dan vroeg in Nederland aan. En dan gelijk met de hele familie kerst vieren!

  • 23 December 2016 - 11:24

    Marjon:

    Jeetje Tirza, wat zijn die zes maanden voorbij gevlogen! Ik vond het leuk om via dit blog al je avonturen een beetje mee te beleven. Goede vervanging voor Facebook. ;-)

    Geniet nog even van je laatste dag, een goede reis terug en héle fijne feestdagen met de familie. Ik voorspel dat er wat traantjes gaan vloeien op Schiphol!

    Dikke kus,
    Marjon

  • 23 December 2016 - 15:58

    Papa:

    Kijk erg uit naar zondag..

    Grote nien,

    papa

  • 24 December 2016 - 20:18

    Oma Billy :

    hallo tirza
    je laatse verslag gelezen
    weer een hoop mooie dingen gezien
    wat zal je het gaan missen
    maar ik denk dat je het ook fijn vind om ons allemaal weer te zien
    nou wij zijn dat zeker zal blij zijn als ik je weer lekker kan knuffelen
    nou lieve schat dit was het dan tot morgen
    eendikke kus en en een hele fijne vlucht
    opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 1381
Totaal aantal bezoekers 6686

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: