Phillip Island en Vu open day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Phillip Island en Vu open day - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Phillip Island en Vu open day

Blijf op de hoogte en volg Tirza

01 September 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdag naar de bibliotheek gegaan om aan al mijn opdrachten te werken en 's avonds in de stad wat gegeten en daarna door naar het blue lights festival. Dit was een festival in onze eigen wijk. De hele wijk was gevuld met allerlei blauwe lichten en op het plein stonden meerdere kraampjes met eten en drinken.

Zaterdag was het tijd voor een dagtripje naar phillip island. De eerste stop was een strand gevuld met pelikanen. Die worden daar elke dag gevoerd. Daarna doorgereden naar een ander strand waar we een wandeling langs de kust hebben gemaakt. Na de wandeling gingen we naar het hoogtepuntvan de trip: de penquin parade. Eerst nog met de hele groep pizza gegeten en daarna echt naar het strand. De penquins komen daar gewoon uit de zee het strand oplopen. Ze waren zoo schattig en het waren er echt heel veel. Helaas mochten we geen foto's van ze maken, omdat de flitser ze kan verwarren. Maar wat was het gaaf om ze te zien!

Zondag was er een open dag op de universiteit. Er was een podium waar bandjes optraden, er werden suikerspinnen en slush puppy uitgedeeld, we konden onze nagels laten lakken en er waren zelfs gratis massages. Daarna met alle meiden een filmavondje gehouden.

Maandag de hele dag op de uni doorgebracht. Dinsdag naar de specsavers gegaan om mijn bril op te halen. Zo bizar dat ik alles nu ineens veel beter kan zien. Blijkbaar kan ik de Melbourne Star vanuit mijn raam zien! Woensdag weer een dagje uni. Deze keer met bril, kan het bord nu zoveel beter lezen hahaha. Woensdagavond was er alweer de laatste winter market. Vandaag was het namelijk de laatste dag van de winter, donderdag is de lente begonnen!

Donderdag alweer het laatste dagje school van deze week. Na deze week zijn we alweer halverwege het semester. Echt niet normaal hoe snel de tijd gaat. Donderdagmiddag Melbourne in gegaan. We hebben wat door de stad gelopen, wat reisorganisaties bezocht en een kijkje genomen in the royal botanic gardens.

Vrijdag gaan we met zijn allen bij elkaar zitten om alle tripjes die we nog willen doen te bespreken. Verder heb ik een heel leuk weekend voor de boeg. Zaterdag ga ik terug naar the great ocean road.

• 07 September 2016 - 11:10

Marjon Hoogesteger:

Hey Tirza,

Leuk om je verslagen te lezen en je foto's te zien. Klinkt en ziet eruit alsof je het super naar je zin hebt daar!

Dikke kus,
    Marjon

• 08 September 2016 - 19:16

Oma Billy:

hallo tirza
    hier weer een berichtje van oma
    wij zijn vandaag terug van de camping
    we blijven er nu steeds de hele week
    en dat is heerlijk met dat mooien weer
    maar wat heb je weer veel gedaan
    en weer heel veel mooien dingen gezien
    wat een mooie foto waar je op staat bij de zee
    en wat leuk dat je zo goed met die meiden kan opschieten
    doe ze maar de groeten van oma
    nou lieve schat nog heel veel plezier
    maar zo te lezen lukt dat wel
    een dikke kus van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx