AFL en de Hot Springs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu AFL en de Hot Springs - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

AFL en de Hot Springs

Blijf op de hoogte en volg Tirza

07 Oktober 2016 | Australië, Melbourne

Dit weekend was heel Melbourne alleen maar met Australian Football bezig. Vrijdag werd er in het centrum van Melbourne een parade georganiseerd en zaterdag werd de finale gespeeld. Om even een idee te geven van hoe populair deze sport hier is; vrijdag was een officiële vrije dag. De finale werd gespeeld door de Western Bulldogs en de Sydney Swans. Aangezien de Bulldogs uit Melbourne komen en al 55 jaar niet in de finale hebben gestaan support iedereen hier de Bulldogs. Eigenlijk zijn de Bulldogs ook de underdog, want niemand had verwacht dat ze de finale zouden bereiken. Wij zijn uiteraard ook naar de parade gaan kijken en echt heel Melbourne stond op zijn kop. Overal lopen supporters. De meerderheid support de Bulldogs, maar er zijn ook aardig wat supporters uit Sydney overgekomen om hun team aan te moedigen.

Zaterdag was het tijd voor de finale. Op het terrein van de Bulldogs zouden grote schermen worden neergezet en het ligt ook nog eens in onze wijk. Superleuk om samen met alle Bulldogs supporters naar de wedstrijd te kijken. En hoewel niemand het had verwacht wonnen ze nog ook! Een groot feest in Melbourne dus!

Zondag was de laatste dag van de mid-semester break. Afgelopen nacht is de klok een uur vooruit gegaan, nu is er dus 9 uur tijdsverschil met Nederland. Als over een tijdje in Nederland de klok achteruit gaat wordt het zelfs 10 uur.

Maandag begonnen de lessen weer. Bizar dat er nog maar 3 lesweken zijn. Langzamerhand beginnen ook mijn reisplannen steeds meer vorm te krijgen. Wat heb ik daar ongelofelijk veel zin in! Vorige week heb ik te horen gekregen wanneer ik tentamens heb. 31 oktober en 3 november. Ik ben nu dus al heel vroeg klaar op de uni en kan waarschijnlijk ook nog 2 weken met Megan rond gaan reizen!

Dinsdag en woensdag op de uni doorgebracht. Woensdag heb ik ook Megan's ouders ontmoet. Echt hele aardige mensen en superleuk om ze te ontmoeten.

Donderdag was alweer de laatste lesdag van deze week. Het was vandaag echt supermooi weer. 26 graden en zon. Eindelijk begint het warmer te worden. Om 3 uur werden we opgehaald door RealAustralia. Zij organiseerden een tripje naar de Hot Springs. Dit zijn warmwaterbronnen iets buiten Melbourne. Na een tijdje rijden was de eerste stop een bierbrouwerij. Hier wat biertjes gedronken en pizza gegeten en daarna verder gereden naar de Hot Springs. De Hot Springs waren echt geweldig. Heerlijk warm en 's avonds zag het er prachtig uit. Na ons bezoekje aan de Hot Springs weer teruggereden naar Melbourne. De Hot Springs zijn zeker een aanrader!

• 07 Oktober 2016 - 07:12

Marjon Hoogesteger:

Leuk hoor Tirza, klinkt echt alsof je daar een geweldige tijd hebt. Lekker van genieten!

X Marjon

• 07 Oktober 2016 - 12:38

Hans:

Die parade lijkt me echt geweldig. Zijn Megan's ouders net zo leuk als de jouwe ?
    Veel plezier verder en we missen je

Daddy

• 07 Oktober 2016 - 22:51

Oma Billy:

hallo tirza
    hier weer een berichtje van oma
    wat heb je weer een hoop moois gezien
    het lijkt wel een lange vacantie en je echte vacantie moet nog beginnen
    je bent maar een bofkont
    maar geniet maar lekker wij vinden het heel fijn voor je
    het ned elf tal heeft gespeeld en met 4-1 gewonnen
    goed he was leuk om naar te kijken
    nou tirza geniet nog lekker en een dikke kus van opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx