Laatste dagen in Melbourne & Airlie Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Melbourne & Airlie Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Melbourne & Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Tirza

10 November 2016 | Australië, Sydney

Vrijdag alle bussen die ik nog moest boeken geboekt. Heb ook de laatste spulletjes die ik nog nodig had voor mijn reis gekocht. Bij het postkantoor een grote doos gehaald, zodat ik later spullen naar huis kon sturen. 's Middags naar Brighton Beach gegaan. Dit is een strand iets buiten Melbourne met hele beroemde strandhuisjes. Zaterdag naar de bibliotheek gegaan om al mijn verslagen voor de haagse hogeschool af te maken. Heb ook mijn eerste eindcijfer terug. 85/100 voor learner welfare and wellbeing! De rest van de dag besteed aan het uitruimen van mijn kamer en ook begonnen met het inpakken van mijn backpack.

Zondag bij Rudimentary ontbeten en daarna naar Queen Victoria Market gegaan en wat souvenirs gekocht. Na de markt nog voor de laatste keer door Melbourne gelopen. Superraar gevoel om Melbourne te verlaten, ik hoop dat ik ooit nog terug kan komen. 's Middags weer aan al mijn verslagen gewerkt.
Maandag wel 7 uur in de bibliotheek doorgebracht en uiteindelijk al mijn verslagen voor de haagse hogeschool afgerond. Verder alles ingepakt en een enorme doos vol spullen naar Nederland gestuurd. En 's avonds iedereen gedag gezegd. Was best even moeilijk om iedereen gedag te zeggen...

Dinsdag begon dan eindelijk mijn grote avontuur. Vanaf Melbourne naar Brisbane gevlogen. Eenmaal op het vliegveld in Brisbane aangekomen een trein naar Roma Street Station gepakt. Vanaf daar zou 3 uur later ook mijn trein naar Airlie Beach vertrekken. Ik heb wat door Brisbane gelopen en kwam een marktje tegen met eten uit allerlei verschillende landen. Er was zelfs een kraam met Nederlands eten. Achter de kraam stond een Nederlands echtpaar en ze verkochten poffertjes, stroopwafels, kroket, frikandel en haring! Ik heb een jumbo stroopwafel gehaald en kon ook nog even Nederlands praten. Na nog wat door de stad te hebben gelopen weer naar het station gegaan. De treinreis naar Airlie Beach zou ongeveer 14 uur duren. In de trein heb ik gelukkig wel enorm veel beenruimte en iedereen heeft een eigen tv. Na 4 uur kwam Megan meereizen in de trein. De komende 2 weken gaan we samen reizen. Om 6 uur 's ochtends kwam de trein aan en daarna nog een bus gepakt naar Airlie Beach. We konden pas om 2 uur inchecken in het hostel, dus we hebben onze bikini's uit onze tas gehaald en zijn naar het strand gegaan. Het is hier lekker33 graden en dus superwarm. Helaas konden we de zee niet in, vanwege de kwallen. Na de lunch ingecheckt in het hostel en daarna nog wat door Airlie Beach gelopen. Aangezien we hier de zee niet inkunnen hebben ze wel een enorm openbaar zwembad dat ze the lagoon noemen. Hier de rest van de middag gebleven en daarna boodschapoen gedaan voor de komende dagen.

Woensdag na het ontbijt weer naar the lagoon gegaan. In een restaurantje geluncht en daarna wat over een klein marktje gelopen. En 's middags weer terug naar the lagoon gegaan.

Dit weekend gaan we met een boot mee naar The Whitsundays om vervolgens dinsdag weer verder te reizen naar Magnetic Island.

  • 12 November 2016 - 19:45

    Oma Billy :

    hallo tirza
    hier weer een berichtje van oma
    wat heb je weer veel gezien en beleefd
    en wat ga je noch veel zien en beleven
    wat een mooi zwembad hebben jullie daar in gezwommen heerlijk
    nou tirza nog heel veel plezier
    en doe heel voorzichtig
    een hele dikke kus van ons
    opa en oma
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 November 2016 - 10:48

    Marjon:

    Hey harde werker! Fijn dat het zo goed is gegaan met school en dat je van die goede resultaten hebt behaald. Nu lekker genieten van je welverdiende vakantie. Ziet er inderdaad goed uit, dat zwembad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6733

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: