Melbourne, AFL en Healesville Sanctuary! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Melbourne, AFL en Healesville Sanctuary! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Melbourne, AFL en Healesville Sanctuary!

Blijf op de hoogte en volg Tirza

04 Augustus 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdag met Holly Melbourne in gegaan. Eerste stop was de National Gallery of Victoria International. Toevallig was er ook een tentoonstelling over Nederlandse schilders. Erg leuk om te zien hoe ze hier over de Nederlandse schilders denken. Daarna nog even rondgelopen in het centrum en ook nog de State Library bezocht. Ik had hier al eerder foto's van gezien maar in het echt is het nog mooier en nog groter. Daarna door naar de Docklands Fireworks. Elke vrijdag wordt er in de haven vuurwerk afgestoken. Samen met een paar meiden naar het vuurwerk gaan kijken, dit gaan we zeker nog vaker doen!

Zaterdag met Megan naar de bibliotheek gegaan. Ik heb mijn eerste essay in het engels geschreven. Ben erg benieuwd hoe ik het heb gedaan. 's Middags naar het sportcentrum van de North Melbourne Kangaroos gegaan. Uitleg gekregen over het spel zelf, de club en zelf ook nog gespeeld. Daarna door naar een echte wedstrijd in het Etihad Stadium. Via de universiteit konden we gratis deze wedstrijd bekijken. Ik vind het nog steeds een bizarre sport, maar wat gaaf om zo'n wedstrijd in het echt te zien! Er zijn amper regels en iedereen beukt op elkaar in. Hoewel het spel zelf best geweldadig kan zijn zijn de supporters dat totaal niet. Er hangt echt een hele goede sfeer in het stadion en de supporters van beide teams zitten gewoon door elkaar. Dat zou bij ons in Nederland dus nooit kunnen.

Zondag al vroeg op voor een dagtrip. Gelukkig was het vandaag echt heel mooi weer. Eerst met de bus naar Healesville Sanctuary gegaan. Dit is een soort dierentuin, maar dan met alleen maar dieren die in Australië voorkomen. We hebben kangoeroes, koala's, wombats, slangen en heel veel vogels gezien. Na Healesville Sanctuary naar een wijnproeverij gegaan. Deze wijnproeverij lag in de Yarra Valley, het was daar echt prachtig! Na het proeven van de wijn mochten we proberen om een boemerang te gooien. Dit is echt veel moeilijker dan het lijkt en het is dan ook niemand gelukt om hem weer te vangen. Hierna gingen we naar een chocolaterie. Blijkbaar een hele beroemde,want het was onwijs druk. De chocolade was echt heerlijk. Ik heb vandaag ook voor het eerst vegemite geproefd. In Australië eten ze dat op hun brood, ik vond het echt omwijs smerig. Ik denk dat alleen Australiërs het lekker vinden. Na het bezoek aan de chocolaterie werden we weer teruggebracht naar Unilodge. Daar stond de bbq alweer klaar! Echt een topdag gehad!

Maandag begonnen de lessen weer. Ben nu volledig ingeschreven voor world history. Voortaan is mijn maandag gevuld met world history. Op dinsdag ben ik vrij. Woensdag heb ik group behaviour en learner welfare and wellbeing. De donderdag is gevuld met psychologie en op vrijdag ben ik weer vrij. Hoewel het gisteren heel mooi weer was regende het vandaag echt de hele dag. Ik denk dat ik nog maar wat extra warme kleren ga kopen, want het is hier toch kouder dan ik had gedacht. Vooral 's avonds kan het heel koud zijn.

Dinsdag was ik lekker vrij. Heb uitgeslapen en heb daarna nog wat boodschappen gedaan. 's Middags met Holly gaan hardlopen. Daarna met Holly en Megan naar yoga gegaan en daarna ook nog gaan zwemmen en naar de sauna gegaan. Normaal is een abonnement op de sportschool heel duur, maar we hebben 2 passen gekregen waarmee we 2 keer gratis naar binnen kunnen. Een hele sportieve middag gehad dus!

Woensdag voor het eerst naar learner welfare and wellbeing gegaan. Het bleek dat de leraar ook in Nederland is geboren. De les zelf was echt heel interessant. Het gaat vooral over de mentale gezondheid van kinderen. 's Middags was er group behaviour. Dit is een heel bijzonder vak. Elke week geeft 1 student een presentatie en daarna gaat iedereen in een kring zitten. Vandaag was de 1e keer en het was nogal ongemakkelijk. We hadden verder geen uitleg gekregen over wat we moesten doen en hadden dan ook geen idee wat er van ons verwacht werd. We zijn uiteindelijk maar begonnen met een voorstelrondje. Na 45 minuten in de kring werd door ons en de lerares geanalyseerd wat er in de groep gebeurde. Een hele bijzondere manier van lesgeven dus! In de avond weer naar de winter market gegaan. We hebben een wafel gehaald bij the waffle place. Op de een of andere manier staan er daar altijd meerdere Nederlanders in de rij!

Donderdag weer de hele ochtend psychologie gehad. Ik heb denk ik nog nooit zo veel moeite gehad met wakker blijven. Vannacht ging om half 4 het brandalarm weer af en ik heb daarna niet echt meer goed kunnen slapen. 's Middags met Holly gaan hardlopen en 's avonds chinees gehaald. Voor mij is het nu lekker weekend, want op vrijdag ben ik lekker vrij!

  • 04 Augustus 2016 - 19:09

    Oma Billy:

    hallo tirza
    oma heeft je verslag gelezen geweldig
    wat heb je weer veel mooien dingen gezien
    en wat een druk programma je zal wel erg moe zijn aan het end vande dag
    we zijn heel erg trots op je dat je het zo goed doet
    een heel fijn weekend en rust lekker uit dikke kus opa en oma xxxx
    en ook een dikke kus van rens die gaat morgen mee naar de camping
    dag lieve schat

  • 05 Augustus 2016 - 13:35

    Sandra Binnekamp:

    Hallo Tirza,,

    Super leuk om je verhalen te lezen en dat je zo snel je draai gevonden hebt is ook super fijn.
    Lekker hoor een appartement met zijn 4-en.
    Ik weet niet of er veel muggen zijn waar je nu zit maar ik had gelezen dat iedere dag een toastje vegemite er voor zorgt dat je niet geprikt wordt, maar mijn schoonzusje vond het ook heel vies :-)
    Ook leuk dat je vanaf school er nog zoveel georganiseerd wordt. Dus lekker blijven genieten.
    Groeten van Tom, Nadeche en Mijzelf xxx

  • 05 Augustus 2016 - 19:56

    Bianca:

    Hoi tirza,

    Wat leuk om jouw verslagen te lezen.
    Top dat je al helemaal je draai er hebt gevonden.

    Heel veel plezier !

    Liefs van Bianca, loraine en Valerie
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 6729

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: