Weekje Victoria University - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu Weekje Victoria University - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tirza Harteveld - WaarBenJij.nu

Weekje Victoria University

Blijf op de hoogte en volg Tirza

11 Augustus 2016 | Australië, Melbourne

Vrijdag werd er een welkomstborrel georganiseerd voor alle internationale studenten. De borrel werd georganiseerd door de universiteit in de joint bar in Melbourne. Met een groep meiden vertrokken vanuit Unilodge en op de borrel zelf ook wat nieuwe mensen leren kennen. Er zijn hier echt heel veel internationale studenten. Heel leuk om te horen waariedereen vandaan komt.

Zaterdag met een grote groep naar de openingsceremonie van de olympische spelen gekeken. Erg grappig om te zien dat iedereen een ander land aanmoedigt. Daarna met Holly naar de queen victoria market gegaan. Misschien wel de grootste markt die ik ooit heb gezien. Wat rondgelopen en daarna doornaar St Kilda Beach. Daar afgesproken met Megan, Hannah en Wiebke. We gingen de penquins bekijken op de pier. Heb er deze keer 3 gezien, dus dat is al meer dan de vorige keer! Was nu beter voorbereid met warme kleding dus het was een stuk beter uit te houden. Daarna wat gaan eten in Windsor. We hebben vandaag ook een nieuw kamergenootje gekregen. Ze heet Anastasia en ze komt uit Duitsland. Nu zijn we dus met zijn vijfen.

Zondag begonnen aan mijn eerste assessment in het engels. Daarna gaan hardlopen en toen naar de bbq. Vandaag heb ik ook mijn ticket terug naar Nederland geboekt. Na mijn rondreis vlieg ik op 24 december vanuit Cairns naar huis. Dan ben ik 25 december weer thuis.

Maandag en dinsdag niet heel veel gedaan. Veel tijd op de universiteit doorgebracht. En verder veel naar de olympische spelen gekeken. Holly, Megan en ik hebben besloten dat we een tripje naar Tasmanie willen maken. Waarschijnlijk gaan we ergens in oktober. We hebben ook kaartjes geboekt voor de puffing billy. Zaterdag ga ik met Megan Holly, Hannah en Wiebke voor mijn verjaardag naar de puffing billy.

Woensdag weer lessen gevolgd op de universiteit en woensdagavond weer naar de winter market gegaan. Donderdag weer naar de universiteit. Heb vandaag mijn eerste officiële assessment ingeleverd. Ik ben erg benieuwd hoe ik het heb gemaakt.

Verder was er deze week census night. Kwam er op neer dat iedereen in Australië allemaal papieren in moet vullen over waar ze op dat moment waren. Blijkbaar is dit in meerdere landen heel normaal, maar ik had ernog nooit van gehoord. Veel andere internationale studenten waren erg verbaasd dat we dit niet hebben in Nederland. Heb alles maar gewoon ingevuld en hoop dat het zo goed is.

Al met al dus een rustig weekje gehad. Heb erg veel zin in het weekend. Morgen gaan we naar een AFL match en zaterdag ben ik jarig! Dan gaan we naar de puffing billy en zondag is er een welkomstfeestje in UniLodge.


  • 11 Augustus 2016 - 15:14

    Madelon:

    Ha Tirza,

    Ik lees met veel plezier de verslagen. Hartstikke leuk wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan hoor, wat een leuke tijd. En natuurlijk vast gefeliciteerd met je verjaardag! Dikke kus van Harry en mij. Groetjes van Madelon

  • 12 Augustus 2016 - 22:50

    Sandra Binnekamp:

    Hoi Tirza. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om dat in Australië te vieren. Super leuk dat je zo aan het genieten bent. Groetjes van ons xxx

  • 13 Augustus 2016 - 20:55

    Tante Nicolien:

    Hiep hiep hoera! Gefeliciteerd en ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt in Australië :-)

  • 15 Augustus 2016 - 19:29

    Babette:

    Hi Tirza, wat een belevenis. Nog gefeliciteerd met jou verjaardag. Was vast een hele bijzonder verjaardag zover van huis. Veel plezier daar

  • 18 Augustus 2016 - 08:21

    Oma En Rens:

    hallo tirza
    wat heb je weer veel gezien
    en leuke dingen gedaan
    hopelijk gaat het op school ook goed
    nou lieve schat nog veel plezier
    dikke kus van
    rens en oma
    xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Tirza

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 6740

Voorgaande reizen:

21 Juli 2016 - 31 December 2016

Australië

Landen bezocht: